100% genieten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindy Braak - WaarBenJij.nu 100% genieten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindy Braak - WaarBenJij.nu

100% genieten

Door: Lindy Van Den Braak

Blijf op de hoogte en volg Lindy

05 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Na veel gevochten te hebben met mijn koffers, eindelijk aangekomen in ons huis. Ik denk dat mijn kamer vergelijkbaar is met een gevangenis, maar gelukkig heb ik het grootste deel van de tijd mijn ogen dicht als ik er ben.

De avond van aankomst meteen naar een feestje geweest op advies van onze huisgenoten, zo lang mogelijk door gaan zo heb je geen last van je jetlag. Gezellig even met zijn allen een drankje gedaan. Tegen half 12 was ik echt op en ben ik lekker mijn bed in gekropen. Die nacht ben ik veel wakker geweest, maar al met al redelijk geslapen.

Gisterenmorgen meteen fanatiek aan de slag. Om 9 gingen we onze supervetcoolestoer auto op halen, een kia picanto. Daarna meteen boodschappen gaan doen. Eerst naar de vreugdenhill. Daar voelde ik me echt een luie toerist. Onze boodschappen werden voor ons ingepakt, op een karretje gezet en in de auto gezet. Hoe luxe wil je het hebben. Daarna door naar de ah. Dit voelde meteen vertrouwd. Ik kreeg steeds minder het idee dat ik 3 maanden op cup-a-soup met brood moet leven. Dan ook meteen wat lekker dingen in gekocht. Die avond hadden we dan ook een primeur: ik ging voor het eerst koken. Ik had de sla op me genomen om niet te moeilijk te beginnen. En zo wist ik zeker dat alle beestjes en het zand er tussen uit waren.

Vandaag was het eerste relaxdagje aangebroken. Lekker naar het strand geweest. En ja, het is echt zoals op de foto's. Hagelwit en een hele mooie blauwe zee.

Nu nog even genieten van de zonsondergang en bedenken wat we gaan eten. Tot snel!